Plačiausias kraujo tyrimų tinklas Lietuvoje
Tyrimų rezultatai
0
0
Omega 3

Omega 3

49.00€
Omega 3

Omega-3 riebalų rūgštys priklauso polinesočiosioms riebalų rūgštims. Omega-3 riebalų rūgštyse yra α -linoleno rūgšties (ALA) ir eikozapentaeno rūgšies (EPA) bei dokozaheksaeno rūgšties (DHA).  ALA yra laikomos nepakeičiamosiomis riebalų rūgštimis, nes jų negali pagaminti pats organizmas.

Reikšmė organizmui. Omega-3 riebalų rūgštys yra ląstelių membranų struktūriniai komponentai, svarbūs takumui, pralaidumui bei lankstumui. Taip pat tarnauja kaip energijos šaltinis, genų reguliatoriai, imuninėse ir uždegiminėse reakcijose.

Didesnis žūvų taukų vartojimas (omega- 3 riebalų grūgščių) siejamas su sumažėjusia širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Omega-3 riebalų rūgštys naudingos mažinant kraujospūdį, mažinant trigliceridų kiekį kraujyje, mažinant širdies ritmo sutrikimų riziką, infarkto ar insulto tikimybę bei staigios mirties riziką pacientams, sergantiems širdies ligomis. Žuvų taukai taip pat svarbūs sergant reumatoidiniu artritu, depresija, regai, kūdikio raidai, astmos kontrolei.

Maisto šaltiniai. Rekomenduojama valgyti žuvį bent 2 kartus per savaitę (ypač riebią, nekeptą). Lašišoje, skumbrėje, silkėje, sardinėse, upėtakiuose bei tunuose yra ypač daug omega-3 riebalų rūgščių. ALA rūgšties yra augaliniuose produktuose - riešutuose ir sėklose (graikiniuose riešutuose, linų sėmenyse ir jų aliejuje, sojų, rapsų aliejuje, čija sėklose). Žmonės, kurie nemėgsta žuvies, turėtų vartoti maisto papildus su gausiu omega-3 riebalų rūgščių kiekiu.

Paros dozė. Rekomenduojama vartoti 1 g omega-3 riebalų rūgščių per dieną. Sergant širdies ir kraujagyslių ligomis, dozė gali būti didesnė.