Plačiausias kraujo tyrimų tinklas Lietuvoje
Tyrimų rezultatai
0
0
Vitaminas A (Retinolis)

Vitaminas A (Retinolis)

49.50€
Vitaminas A (Retinolis)

Aktyvios formos – retinolis, retinalis, retinoinė rūgštis.

Vitamino A provitaminai sintetinami augalų, aktyviausias – β-karotinas.

Biologinė reikšmė. Svarbus regėjimo procesui, reguliuoja augimą bei greit besidalijančių epitelinių audinių (odos, virškinimo organų, šlapimo ir lytinių takų gleivinių, sėklidžių epitelio, placentos) ląstelių dalijimąsi bei diferenciaciją.  β-karotinas yra antioksidantas.

Trūkumas. Pasireiškia, kai ilgesnį laiką nepakankamai gaunama šio vitamino. Rizika didesnė žmonėms, kuriems sutrikęs riebalų pasisavinimas, sergantiems cistine fibroze, esant tulžies latakų patologijoms, kai sutrinka tulžies rūgšties išsiskyrimas, esant plonosios žarnos patologijoms. Rizika didėja ir veganams, sergantiems alkoholizmu, mažiems vaikams, gyvenantiems žemiau skurdo ribos.

Pasireiškia naktinis aklumas (vištakumas) – žmogus blogai mato prieblandoje ir tamsoje, folikulinė hiperkeratozė (šiurkšti oda, nes suletėja epitelio atsinaujinimas), niežulys, sausi plaukai, sausa oda, lūžinėjantys nagai, sumažėja atsparumas infekcijoms, mažakraujystė, suletėjęs vaikų augimas, gali būti Bitoto dėmės akyse mažiems vaikams.

Ilgiau trunkant vitamino A, pasireiškia ragenos sausumas, prisidėjus infekcijai – ragenos suminkštėjimas ir regos susilpnėjimas.

Perteklius. Gali pasireikšti nuovargis, mieguistumas, depresija, pykinimas, pilvo skausmai, kaulų, sąnarių skausmai, blužnies padidėjimas, odos pažeidimas (sausa, žvynuota), galvos skausmas.

Šaltiniai. Vitamino A gausu šiuose produktuose: kepenyse, jautienoje, vištienoje, kiaušinio trynyje, svieste, pieno produktuose. Vitamino A provitaminai gaunami su augaliniais maisto produktais – morkomis, pomidorais, saldžiomis bulvėmis ir kt.

Siekiant pilnai apsirūpinti vitaminu A, rekomenduojama valgyti mažiausiai penkias vaisių ir daržovių porcijas per dieną.