fbpx

Virškinimo sutrikimai, su kuriais susiduria kiekvienas iš mūsų 

Virškinimo sutrikimai, su kuriais susiduria kiekvienas iš mūsų 

Apie virškinimo sutrikimus bei jų prevenciją svarbu susirūpinti kiekvienam. Tam, kad virškinimo traktas gerai funkcionuotų, reikia atsižvelgti į daugelį svarbių faktorių, kasdien darančių poveikį sveikatai 

Karantino įtaka virškinimui

Mūsų gydytojai pastebėjo, kad sunkumo jausmas po valgio, pilvo pūtimas, skrandžio skausmai ir panašūs nemalonūs pojūčiai neretai pasitaikantys palydovai karantinmetu. Dažniau sočiai valgydami ir užkandžiavimu užpildydami laisvas slenkančios dienos akimirkas net nepastebime virškinimo sistemos siunčiamų signalų ir rimčiau sveikata susirūpiname tik tuomet, kai simptomai tampa nebepakeliami. Viduriavimas ar vidurių užkietėjimas, pykinimas, galvos ar nuolatinis pilvo skausmas gali būti signalas, jog kilo rimtų bėdų.  

Kad trumpalaikiai negalavimai neperaugtų į ligas, dera sekti savo sveikatos būklę. Visada pravartu pasitarti su savo šeimos gydytoju ar vaistininku, tačiavizitai pas specialistus karantino metu problemiškitodėl mūsų specialistai nori pasidalinti keliais naudingais patarimais, kaip palengvinti virškinimo trakto darbą ir kartu užkirsti kelią virškinimo sutrikimams. 

Patarimai Jums

Dažniausiai pasitaikančių ūminių ar lėtinių virškinimo sistemos sutrikimų galima išvengti. Svarbu kasdien atsižvelgti į tai, kaip ir kuo maitinamės, kaip palaikome tinkamą darbo ir poilsio režimą, ar pakankamai daug judame. Iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti universalu, nes minėtieji veiksniai svarbūs bendrai mūsų organizmo savijautai, tačiau virškinimo veikla yra ta sritis, kurios negalavimų galima sėkmingai išvengti imantis konkrečių gyvensenos pokyčių.  

Stebėdami ir vertindami savo kasdieninę savijautą intuityviai pasirenkame maistą, valgome tai, ką mėgstame, tačiau vis dažniau reikėtų susimąstyti dėl maisto kokybės. Taigi vienas pirmųjų patarimų yra ne tik maitintis reguliariai, bet ir atkreipti dėmesį, iš kur atkeliauja maistas ant mūsų staloJei tik įmanoma, derėtų rinktis namuose gaminamą maistą, o, jei tokios galimybės neturite, stengtis vengti riebių, keptų patiekalų. Nepamiršti daržovių, stengtis, kad organizmas gautų kuo įvairesnių produktų. Ir žinoma – gerti pakankamai vandens. Visais mitybos klausimais itin pravartu pasikonsultuoti su mitybos specialistais. 

Fizinis neaktyvumas – tai dar vienas aspektas, kuris gali lemti virškinimo problemų atsiradimą. Judėjimo trūkumas daugelio negalavimų priežastis, o ne išimtis yra ir virškinimo sutrikimai. Karantinas vaikščiojimą, bėgiojimą apsunkina, tačiau nepamirškime darbo kieme ar mankštos kasdien. Fizinis aktyvumas gali trūkti vos keletą minučių kasdien, bet tai jau turės didžiulę naudą Jūsų sveikatai. 

Tyrimų pagalba sekti savo sveikatos būklę – tai dar vienas patarimas, kuriuo svarbu pasinaudoti. Statistikos duomenimis, tik vienas iš dešimties žmonių žino, kad serga virškinamojo trakto ligomis ir koreguoja savo įpročius. Todėl netapkite tais devyniais iš dešimties, o pajutę pirmuosius simptomus, įvertinkite savo virškinimo sistemos veiklą. Virškinamojo trakto tyrimų programos dėka galima nustatyti besimptomes ir „tylias“ virškinimo ligas, kurių požymiai išryškėja tik ligai progresavusBūkite sveiki ir skirkite daugiau dėmesio savo gyvenimo kokybei.